Menudo - Spaans woord van de Week

Op de valreep vandaag toch nog een nieuw Spaans woord van de Week. Het goede nieuws is dat de verbouwing erop zit. De nieuwe keuken is klaar en ik kan mijn normale routine in 'blog-berichten schrijven' weer oppakken. 

Vandaag met het woord 'menudo' hetgeen 'klein', 'iel', 'fijn', 'kriebelig (handschrift)' betekent. 

Spaanse zinnen & uitdrukkingen met 'menudo':
  • menudo susto! = wat een schrik!
  • menuda la que nos ha venido = we zijn weer mooi de klos
  • a menudo = vaak
  • tanto más a menudo = des te vaker
  • carbón menudo = kolengruis
  • la gente menuda = grut, (het) kleine volkje
  • lo más a menudo = het vaakst, het meest
  • escribir con letra menuda = klein schrijven
  • moneda menuda = kleingeld

Een kort lijstje, maar wel een paar handige woorden! Als ik één van de Nederlandse opmerkingen de komende week hoor of gebruik, oefen ik in mijn hoofd telkens even de spaanse uitdrukking. Wat doe jij steeds met het 'woord van de week'?

Reacties

  1. Fijn, dat de keuken klaar is, smaakt alles eens zo lekker.
    Ik kijk naar het woord van de week en probeer het te onthouden, maar dit vond ik een geniepig woordje, zal me moeite kosten.

    Gr Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maria

    Ik kende 'a menudo' wel al, maar de combinatie met 'tanto más' en 'lo más' vind ik ook moeilijk te onthouden. En 'moneda menuda' vind ik een leuke combinatie, dus die onthoud ik wel. Uitspreken is wat moeilijker want je moet er echt even bij nadenken!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen